Friday 1 March 2013

~ KeWaJiPaN aNaK LeLaKi & aNaK pErEmPuAn ! ~ ★‿★



Zaman sekarang zaman yang serba canggih nie, banyak cara nak dapatkan ilmu. Dan banyak jugak yang konfius kewajipan anak lelaki dan kewajipan anak perempuan. Kebiasaan kekeliruan anak lelaki. * Kita nak utamakan ketaatan kat siapa? Nak utamakan ibu bapa atau isteri? Kebiasaan kekeliruan anak perempuan pulak, * Nak utamakan ibu bapa atau suami? ;)

Kadang-kadang, kita cepat konfius. Nak utamakan sapa eh? Kalau utamakan ibu bapa, suami atau isteri akan terasa. Kalau utamakan suami atau isteri, ibu bapa akan terasa. Kita jadi macam dilema. Sebab tue, kita sebagai anak, kita kena taw kewajipan kita yang sepatutnya. Kewajipan merangkumi semua la. Kewajipan kat suami isteri dan ibu bapa :)

Kewajipan anak lelaki, anak lelaki WAJIB taat perintah ibu bapa. Kewajipan anak perempuan, anak perempuan WAJIB taat perintah suami. Semoga kita menjadi hamba Allah yang jaga kewajipan kita sebagai hamba Allah yang bertakwa dan sempurna. Insya-Allah. Salam Jumaat Sahabat ! ;)

* May Allah Bless Us :)


   
Kamsahamnida!  ;D
  





1 comment:

  1. Hye, Dah join ke belum Mini GA by Iezwa RazK? Kalau belum join, jemputlah join ye. Ada 40 hadiah menarik untuk dimenangi :)

    http://aqueiez95.blogspot.com/2013/02/mini-giveaway-by-iezwa-razk_15.html

    ReplyDelete

Boucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonCute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon