Monday 20 January 2014

~ HiJrAh ITu InDaH! ~ ★‿★



Hijrah Itu Indah



Hijrah sangat indahh! Yepp, hijrah sangat indah. Kata-kata yang mampu seseorang ungkapkan bila dia berhijrah. Berhijrah daripada tidak baik kepada baik. Berhijrah daripada baik kepada lagi baik. Berhijrah lagi baik kepada lagi lagi baik. Kemanisan berhijrah sangat dirasai sekiranya kita benar-benar hayati cebisan dugaan yang Allah hadiahkan kepada kita. :)

Cebisan dugaan? Yepp, cebisan dugaan yang Allah nak jadikan kita seorang manusia yang lebih kuat dan tabah. Kadang-kadang kita mintak kesenangan. Allah hadiakan kita kesusahan. Hikmah disebalik kesusahan yang seseorang yang berhijrah dia menjadi seorang hamba Allah yang taat dan patuh kepada suruhanNya. Bahkan, dia seorang hamba Allah yang kuat dan tabah dalam mengharungi liku-liku penghijrahannya :)

Jangan tangguh kalau kita ada niat nak berhijrah. Lupakan kisah silam yang sering mengganggu kita nak berhijrah. Kisah silam bukan untuk dikenang, tetapi untuk dijadikan teladan. Jom berhijrah sahabat!! Bismillah :)

* May Allah Bless Us :)


   
Kamsahamnida!  ;D
  






2 comments:

  1. nice words... terkenang musibah yg Allah bagi akk yg buat akk berhijrah...syukur...

    ReplyDelete
  2. http://akutakpopular.blogspot.com/2014/01/bisness-double-stemcell.html

    Jom kita buat bisness..berani mencuba rajin berusaha.boleh contact terus jika masih tidah faham:)

    senang jew cuma cari orang join bisnes kita.itu sahaja senang kan.sambil cari orang kita dapat income.

    ReplyDelete

Boucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonCute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon