Monday 21 April 2014

~ InGaT ALLAH hATi TeNaNg! ~ ★‿★





Ingat Allah hati tenang. Ingat Allah hati menjadi tenang. Ramai yang seringkali dengar ayat ini. Namun, berapa ramai daripada yang mendengar ayat ini benar-benar merasai ketenangan hanya dengan mengingati Allah? Muhasabah diri kita yaa. Termasuk diri sang pena yang menulis entry ini. Manusia yang seringkali leka dan alpha dengan dunia. Allahu Allahu Allahu. Muhasabah diri sangatlah perlu.

Sesungguhnya, sangatlah benar. Ketenangan yang hakiki ialah apabila diri sentiasa mengingati Allah. Itu kebahagiaan yang sebenar. Pernah tak kita merasainya? Jawapannya, PERNAH. Mungkin yang membezakan kita ialah amalan dan takwa masing-masing. Kita sebagai hambaNya pasti pernah merasai KETENANGAN apabila kita dekat dengan Sang Pencipta. Allahurabbi. Betapa indahnya hidup kita bila kita mempunyai hati yang tenang. Memang sukar untuk memilikinya, namun tiada yang mustahil di dunia ini. Segala-galanya boleh berlaku dengan izinNya. Kunfayakun! Semoga Allah pelihara kita semua. Semoga kita berada dalam jagaan dan peliharaanNya. Amiin Ya Allah. Nak tenang, carilah Allah. Jaga diri, Jaga hati, Allah berkati :)


* May Allah Bless Us :)

   
Kamsahamnida! Syukran ;D
  






2 comments:

Boucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonBoucing Multi-Colored Bow Tie RibbonCute Polka Dotted Rainbow Bow Tie Ribbon